Thursday 12 February 2015

"Ini Padang Kami"

Assalamualaikum!!! ... berjumpa lagi kita pada hari ini. Hehe.. Entry kali ini saya mahu bercerita tentang "Ini Padang Kami" .. Sudah genap 4 tahun saya tidak bermain bola di padang.. Nak tahu kenapa ?? Ini kerana padang yang selalu saya main bola tu dah dijadikan padang hoki.. Memang tak patut betul buat padang hoki tapi nak buat macam mane dah itu duit diorang so, ikut suka hati dioranglah nak buat apepun. Haha tapi padang tu selalunya dipenuhi budak-budak main, orang-orang tua joging, dan budak sekolah menengah main bola.








      Ada suatu hari tu,semasa pembikinan padang hoki masih berjalan, kami lepaklah kat tepi2 padang tu saje2 , merenung kosong ,haha.. Tiba2 terfikir nak try masuk kat dalam padang hoki yang belum siap dibina tu tapi rumput, cage (xtahu nk explain ape tu) dan tiang goal hoki dah ada,.. Biasanya kontraktor selalu perhatikan padang ni tapi pada hari tersebut kontraktor tu entah ke mana tau. 
Mula2 takut2 jugak tapi perasaan curious tu berkobar2 haha dan kaki memang terasa gatal2 nk masuk ....Dan masuklah kami bersama bola kami ,hehe ..memang teruja betul dengan rumput hoki tu,
Lepas masuk tu terus je kami berlari-lari ,, Sepak bola pun bermula!!! .. Haha happy betul dapat main bola dalam tu, lagipun padang tu memang luas giler!!! Setengah jam dah berlalu dan terasa asyik pulak main bola...................


    Tiba-tiba ada kereta wira datang dan berhenti, dan ALAMAK!!! tulah kontraktornya. Mampus! Diorang asyik main bola lagi, saya sorang je yang dengar kontraktor tu jerit, maklumlah padang tu memang besar .. Marah betul kontraktor ,, Apa lagi ,saya pun lekas ambik bola dan terus je lari ..Pergghhh terkejut diorang tengok saya lari .. Mereka berasa peliklah tengok saya lari dan mereka pun tengok sekeliling dan apalagi lari la mereka pun..HAHA.. Laju betul diorang lari tambah2 bila nampak kontraktor tu naik kereta dia dan nak kejar kiteorang.. Kami pun start je motor and bawak laju2 .. Marah betul kontraktor tu ,#pandu sambil pegang batang kayu ..Nasib baik lah ak sempat pergi , kalau tak, jawapannya makan kayu la haritu.... 


Here the moral : 1)Jangan masuk tempat orang tanpa kebenaran 
                           2)Naik motor jangan laju2
                           3)Pandu kereta guna dua-dua belah tangan
                           4)Jangan terfikir nak buat perkara bodoh

Setakat ini sahaja perkongsian saya pada kali ini.. Kalau anda berasa entri ini bermanfaat ,silalah SHARE jika tidak keberatan. HAPPY BLOGGING!!!!

Kepada members 8share ,sila join this group link.









No comments :

Post a Comment