Friday, 6 February 2015

SABTU YANG MALANG

           ASSALAMUALAIKUM... Pada entri kali ini,saya nk cerita pengalaman saya naik motor berclass ni..  Motor berclass ni susah sikit nak naik bagi amateur macam saya.. First time saya naik pagi tadi.. Huhu...Wooohh memang memalukan betul motor ni...tebal muka saya.. Begini ceritanya,, pagi tadi mak suruh beli ayam kat kedai dan masa tu motor saya xde.. Maybe ayah pinjam kot.. lpas tu,bawalah saya motor abang saya yang warna biru tuh... Sebelum ni pernah tengok2 je abg naik, Tp pagi ni saya sendiri yang tunggang..


          Pooox2 pooox2 #bunyi motor... saya start motor tu dan terus je pergi....#otw.... DAN lampu isyarat pun warna merah... dan disini lah saat yang pling mendebarkan...Tiba2 polis yang naik motor kuda putih berhenti kat jalan yang bertentangan dengan saya... tup2 , motor saya mati sbb xpandai main class... Dah la topi keledar pun x tak pakai, ic pun xde,lesen jauh lagi la nk ada... Dan lampu pun dah hijau,, polis tu tengok kat saya, saya pun tunduk2 kepala sambil start motor,,Motor ni pula xnak hidup pulak.., Haha,, memang dahsyat betul,, ramai btul orang masa tu,,.Dan apa yang paling buat saya marah bila kereta belakang saya hon!!! Semua tengok kat saya ....pecah muka.... berpeluh habis... Semua kereta dan motor lain dh pergi ,tinggal saya sorang je,.. Akhirnya,, motor tu hidup ... FUHH lega betul,,Polis tu geleng2 kepala kat saya ..


         Terus je motor hidup,laju2 saya pergi ,,,, Tp saya sempat la senyum kat polis tu,,Haha..,mujurla polis tu tak ikut saya..Selamat saya akhirnya,, Nampak je mcm  4 mnit tp 4 mnit tu macam 4 jam bila kita susah....So,here the advices
                   #Jangan bawa motor yang anda tak pandai tunggang
                   #Selalu pakai topi keledar
                   #Ambik lesen mamandu

  Selepas tu ,,pergilah saya beli ayam,,, Mujur ayam ada lagi... Haha setakat ni sahaja entri saya pada kali ni..Komen2 la kat sini... Dan jangan lupa untuk klik iklan nuffnang... Btw ni lah motornya... HAPPY BLOGGING .....